wtorek, 31 sierpnia 2010

"Mowa o sobie"

Od kilku tygodni uczestniczę w spotkaniach lubelskiego klubu Toastmasters (szczegóły na stronie w Inspiracjach). Po kilku krótkich wypowiedziach, zdecydowałam się na swoją "pierwszą mowę". Temat spotkania okazał się bardzo lotny - "Moje wakacje marzeń". Moja wypowiedź miała odnosić się w jak największym stopniu również do mojej osoby, co w moim przypadku nie było żadnym wyczynem. 
TREŚĆ: MÓJ POBYT W TURCJI
Przygotowania do wygłoszenia 4-6 minutowej mowy rozpoczęłam od dokładnego określenia tematu.
STRUKTURA: PRZED - W TRAKCIE - PO
Następnie wystąpieniu nadałam strukturę. Osobiście najbardziej lubię strategie chronologiczne, analityczne lub syntetyczne. Natomiast podział na 3-4 części jest najbardziej harmonijnym. W tym wypadku najlepszym wyborem był klucz chronologia. Pierwsza i ostatnia część zajmowały najmniej czasu i przestrzeni. Przy takim czasie wystąpienia optymalna ilość slajdów to 10-12, w zależności jak dużo mówisz. Ja mówię bardzo dużo, więc mniej slajdów zaowocowało wyrobieniem się w czasie.
ATRAKCJE
Kolejną czynnością było zatytułowanie kolejnych slajdów. Tytuły powinny być chwytliwe, aby przyciągały uwagę publiczności. Ponieważ wypowiedź była o wakacjach, nieodzownym jej elementem powinny być "nieziemsko piękne" zdjęcia.
CYTATY
Bardzo lubię zapadające w pamięć cytaty i często stosuję je w prezentacjach. Dobrze jest też podać kogo cytujesz.

Uważam, że mowa z prezentacją ppt i rekwizytami wypadła bardzo dobrze. Tak również została oceniona z małymi uwagami, które będę opisywać sukcesywnie w kolejnych postach. Prezentacja poniżej.



View more presentations from Izabela.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz